Weboke
 Nieuws:
Uitleg contactpersonen / domein contacten

Als u zich bij ons registreert wordt er standaard 1 contactpersoon aangemaakt, ook wel contactpersoon 0 genoemd. Deze contactpersoon kan niet verwijderd worden en wordt standaard gebruikt om de facturen naar toe te sturen en als registrant voor domeinregistraties.

In het klantenmenu/Mijn contacten kunt u eventueel extra contactpersonen aanmaken. Deze extra contactpersonen kunt u weer gebruiken bij het registreren van een domeinnaam. Zodra een domein geregistreerd is kunt u in de contactgegevens terug vinden welke handle de betreffende contactpersoon heeft gekregen. Zo kunt u bijvoorbeeld 1 contactpersoon gebruiken voor alle domeinen. Wijzigen de gegevens van deze contactpersoon dan kunt u deze contactpersoon eenvoudig wijzigen en automatisch zijn ook de domeinen bijgewerkt waar deze contactpersoon gebruikt wordt.

Als u de naam van een contactpersoon wilt wijzigen dan is het noodzakelijk een nieuwe contactpersoon aan te maken. Nadat u deze contactpersoon heeft aangemaakt kiest u in het klantenmenu voor Mijn domeincontacten. Daar kunt u dan kiezen welke (nieuwe) contactpersonen gewijzigd moeten worden in de domein gegevens.

Wijzigen Domeinhouder
1. Ga naar Mijn contacten om de nieuwe domeinhouder aan te maken als deze nog niet in uw lijst met contacten voorkomt.

2. Ga naar Mijn Domein Contacten om de zojuist gemaakte contactpersoon te koppelen aan 1 of meer domeinnamen. Door in het drop-down menu de juiste contactpersoon te kiezen en dan op Wijzig registrar contactpersonen te klikken wordt dit bij de registrar direct gewijzigd.

3. Bij bijv. een .nl of .com naam is de wijziging vaak direct zichtbaar, bij bijvoorbeeld een .be of .eu naam wordt er eerst een zgn. trade uitgevoerd. De registrar stuurt dan een email naar de oude en nieuwe contactpersoon om de wijzigingen te bevestigen.

.BE domeinen
Alvorens de domeinhouder van een .BE domein te kunnen wijzigen is de authorisation code nodig. Deze code krijgt u van DNS BE, u kunt deze code opvragen op onze site in het klantenmenu, mijn verhuiscodes. Zodra u de code via mail ontvangen heeft kunt u in het klantenmenu kiezen voor Mijn Domeincontacten en daar de nieuwe houder toekennen aan het domein met gebruikmaking van deze authorisation code.

Attentie
Het kan zijn dat u maar 1 contactpersoon heeft en dat deze gegevens nog niet opgenomen zijn in de betreffende domeinnaam. Bijvoorbeeld omdat de domeinnaam verhuisd is of omdat de domeinnaam voor 1 oktober 2010 al in ons systeem zat. In dat geval kunt u direct naar stap 2 gaan en gewoon de gegevens van contactpersoon 0 gebruiken.