Kennisbank:
bSMTP instellen
Geplaatst door Web-Oke Support, Last modified by Web-Oke Support aan 21 januari 2011 11:50

Voor bSMTP rekenen wij een extra bedrag per jaar. U kunt bSMTP op een bestaande domein bestellen in het klantenmenu, mijn domeinen en dan kiezen voor Eigenschappen. Daar vindt u de optie bSMTP terug.

Hiervoor heeft u een eigen mailserver en een ip adres bij uw provider nodig. Een vast ipadres is handig maar niet noodzakelijk(als uw server bijna altijd verbinding heeft met internet zult u meestal hetzelfde ipnummer krijgen).

Wanneer uw eigen mailserver offline is (bijvoorbeeld 's nachts), vangt onze mailserver al uw mail op. Zodra u uw mailserver aanzet, wordt alle mail alsnog afgeleverd. Beter echter zou zijn om onze mailserver altijd uw mail op te laten vangen zodat hij bij ons gefilterd wordt op spam en virussen en dan pas daarna bij u af te laten leveren.

Als u uw mailserver opnieuw aanzet kan er enige vertraging in het afleveren zitten. U kunt die vetraging beperken door het zgn. ETRN commando te geven.

Voorbeeld:
telnet uwdomein.nl 25
helo uwdomein.nl
etrn #uwdomein.nl

Ook kan het zijn dat uw mailprogramma het ETRN commando ondersteunt. Alternatief is gewoon te wachten want regelmatig wordt gecontroleerd of uw mailserver weer online is waarna de opgeslagen mail afgeleverd wordt.

U kunt bSMTP aanvragen zodra u een operationeel hostingaccount bij ons heeft en u uw eigen mailserver heeft ingericht. In ons DNS controle paneel kunt u een zgn. A record aanmaken met als tekst bSMTP en als ipnummer de locatie van uw mailserver(u kunt ook een cname record maken en daarnaar verwijzen). Wij zetten dan daarna uw account om en zal de mail voortaan op uw eigen server binnenkomen, de mailboxen op ons systeem worden dan niet meer gebruikt. Uw website kan gewoon bij ons blijven staan natuurlijk(afhankelijk wat u zelf met de DNS doet).

Als iemand nu een mail stuurt naar uw domein wordt hij eerst op onze server afgeleverd en daarna direct doorgestuurd naar uw server. Als u wilt dat het eerst op uw server afgeleverd moet worden en pas als deze niet bereikbaar is op onze server dan past u in dezelfde DNS de MX records als volgt aan:

1) u verwijdert alle MX records
2) u voegt toe: bsmtp MX 10
3) u voegt toe: mail MX 20
Wilt u de mail altijd op onze server laten binnenkomen dan maakt u alleen een MX 10 record aan met daarin mail. Mail wordt dan altijd op onze server afgeleverd en daarna doorgestuurd naar uw eigen mailserver. Voordeel is dat onze spam- en antivirus filders dan eerst gebruikt worden.

Belangrijk: In het controle bij MX records moet dit aangevinkt zijn: Gebruik deze server om mijn e-mail te behandelen. Doet u dit niet dan zal mail geweigerd worden met deze melding:  reason: 550 authentication required

Wij kunnen geen support geven op het instellen van uw eigen mailserver.

(55 stem(men))
Nuttig
Niet nuttig

Reacties (0)